Aminata Amanda Corr:
Tag ansvar for dit eget afkom, klynkemor.
Velfærdsforældre.Det er vidunderligt at leve i en velfærdsstat som den danske. Faktisk vil jeg vove den påstand, at Danmark er det bedste land i verden, og alle andre steder bør befolkningen være kede af ikke at være født netop her.
Men der er en bagside af medaljen. Al den ulidelige velfærdsklynk fra voksne, der har valgt at få børn, og som efter et liv på velfærdsstatens ammepude har bildt sig selv ind, at deres manglende evne til at tage ansvar for sig selv skal gøres til dit og mit problem. At fællesskabet skal træde til, når de selv ikke tør handle.
Peter Nedergaard:
Mavenfornemmelsen er det uendelige begrundelsesreservoir for den galopperende mangel på viden.
Danskerne ved mindre og mindre. Hvad må man så ty til? Mavefornemmelse! Den er det uendelige begrundelsesreservoir for den galopperende mangel på viden om stort og småt. Slesvigske krige. Ved ikke. Integralregning. Ved ikke. Franske verber. Ved ikke. Tysk genitiv. Ved ikke. Svensk litteratur. Ved ikke. Jesu lignelser. Ved ikke. Men fornemmelser i bugen – det er det, som flere og flere må støtte sig til i mangel af bedre.
Hjernen er ude. Maven er inde. Her skal man ikke kunne noget. Her forudsættes intet. Almindelig logik er et fremmedord. Proportionssans – hvad skal vi med den? Bare det rene postulat. Ingen argumentation. Intet belæg. Kun en reference til den bløde flommede bug. Nutidens dansker.
Svend Brinkmann:
Derfor skal du ikke sige, "Jeg tænker..."
At tænke handler om at undersøge, begrunde, argumentere, blive klogere, fordybe sig.
Det er jo slet ikke det, der er tilfældet, når man siger ‘jeg tænker’
– det er jo totalt uforpligtende!
Henrik Palle:
Dumhed er ikke klogskab.
Der huserer en kedelig tendens til at acceptere meninger på linje med ekspertviden. Det er skrækkeligt.
Man dyrker simpelthen det ukvalificerede indspark i debatten, som havde det en særlig værdi i sig selv.Efterhånden er det sådan, at mennesker, der rent faktisk ved, hvad de taler om, bliver svinet offentligt til af repræsentanter for uvidenhedens vagtparade.
Erik Jensen:
Dem, der er født senere end midten af 1970'erne, er gradvist mindre intelligente. Den stigende dumhed ses tydeligt her i coronatiden.
Johannes Bollmann (Teologistuderende):
Udskamningen af vaccinenægterne er helt på sin plads
De 18-29-årige er de største vaccinemodstandere. Disse unge er krænkelsesgenerationens historieløse egotrippere. Disse hyklere har selv høstet frugterne af henfarne slægters villighed til at lade sig ’eksperimentere på’.
Hvad skal den obsternasighed til for? Denne barnagtige vaccinetrods, der manifesterer sig som et tegn på én ting: At den yngre del af befolkningen, der stædigt fastholder deres ’sunde skepsis’, mistro til ’big pharma’ og ’ret til selv at vælge’, har oplevet alt for lidt lidelse i deres alt for overbeskyttede liv.
En generation præget af åndeligt forfald, historieløshed og et manglende generelt hensyn til næsten.
Carsten Jensen:
Vaccinemodstanderne er frihedens gratister.
Jan Pravsgaard Christensen:
Henrik Qvortrup stikker en pind i vaccinedebatten – "Det er utroligt, at man kan skrive en leder, der er så stupid som hans".
Asker Hedegaard Boye:
"Efter to hjemmebanenederlag er vi begyndt at se frem mod kvartfinalerne. Det skal man vist være dansker for at forstå."
Birthe Rønn Hornbech:
"Frihed uden ansvar er den nye konservative dyd."
Jim Lyngvild:
"Danskere på ferie i Dubai er et eksempel på det, der sker, når underdanmark kommer til penge."
Anna Sophie Hermansen:
"Når vi ser tosserne på badeferie i Dubai, er det ikke misundelsen der overvælder os. Det er deres skamløshed"
Derfor vinder hverdagen over coronaen:
"Vi har ikke opfundet restauranter fordi vi er sultne, men for at blive set af andre."
Kære influencere.
"Tak for at minde os andre om, hvordan røvhuller ser ud."
.